Menu

Jaki prezent dla chłopaka na 30. urodziny, który wkręcił się w warzenie piwa w domu?

N
NiespodziankaNaCzas
2026-05-18 21:20
Szukam prezentu dla chłopaka na 30. urodziny i chciałabym trafić w jego nową zajawkę, bo od około pół roku mocno wkręcił się w warzenie piwa w domu. Pracuje na etacie w branży IT, ale po godzinach urządził sobie małe stanowisko w garażu i naprawdę go to wciągnęło. Na razie warzy warki 20-litrowe, prowadzi notatki z każdej próby i ostatnio mówi, że chce wejść poziom wyżej niż podstawowe zestawy startowe. Nie chcę kupić czegoś przypadkowego albo dublować sprzętu, bo część rzeczy już ma, a ja nie znam się na tym na tyle, żeby ocenić, co faktycznie mu się przyda. Budżet mam mniej więcej 250–400 zł, więc szukam czegoś sensownego, ale nie totalnie profesjonalnego. Zależy mi na prezencie, który będzie związany z tym hobby i sprawi mu frajdę, a nie będzie tylko kolejnym gadżetem do odłożenia na półkę. Co według was realnie warto rozważyć dla faceta, który jest już po pierwszych kilku warkach i chce dalej rozwijać domowe warzenie?
Odpowiedzi (7)
D
DomowyKlimat
2026-05-19 07:10
Jeśli już go to tak wciągnęło, to celowałabym w coś bardziej „sprzętowego”, np. porządny fermentor stożkowy, chłodnicę albo dobry refraktometr, bo to faktycznie robi różnicę przy kolejnych warkach. A wiesz może, czego mu najbardziej brakuje w tym jego garażowym zestawie?
D
DobraRada
2026-05-19 07:15
W odpowiedzi na:
"Jeśli już go to tak wciągnęło, to celowałabym w coś bardziej „sprzętowego”, np. porządny fermentor stożkowy, chłodnicę albo dobry refraktometr, bo to faktycznie"