Menu

Jaki prezent dla chłopaka na 30. urodziny, jeśli wkręcił się w fotografię analogową i sam wywołuje pierwsze filmy?

B
BoxPelnyRadosci
2026-05-06 06:10
Szukam prezentu dla chłopaka na 30. urodziny i chciałabym trafić w jego nowe hobby, czyli fotografię analogową. Od kilku miesięcy robi zdjęcia starym Olympusem, jeździ w weekendy po mieście i łapie klimat ulicy oraz architektury. Ostatnio zaczął też sam wywoływać pierwsze filmy w domu, więc widać, że to nie jest chwilowa zajawka. Nie znam się na tym na tyle, żeby kupować coś w ciemno, bo boję się wziąć gadżet, który okaże się zbędny albo za słaby. Budżet mam mniej więcej 250–400 zł, więc to nie będzie aparat ani duży sprzęt, tylko raczej coś sensownego wokół tego hobby. On pracuje jako grafik i lubi rzeczy praktyczne, ale jednocześnie cieszą go dobrze wykonane akcesoria, które zostają na dłużej. Co w takim budżecie miałoby naprawdę sens dla kogoś, kto już zaczął bawić się analogiem, ale nadal jest jeszcze na początku?
Odpowiedzi (6)
S
SprawdzonyPomysl
2026-05-06 07:13
Mój mąż też wszedł kiedyś mocno w analog i z prezentów najlepiej trafiły te, które faktycznie zużywał, czyli filmy, papier do odbitek i drobiazgi do wywoływania, bo tego nigdy nie jest za dużo. Ze sprzętem bym nie kombinowała w ciemno, bo przy analogu ludzie często mają już swoje upodobania i łatwo kupić coś, co potem leży. Jeśli chcesz, żeby prezent był trochę bardziej „na urodziny”, to fajnie wypada bon do sklepu foto dorzucony do paru rolek filmu wybranych pod street i architekturę. Wiesz może, jakich filmów używa najczęściej?
D
DlaNiej
2026-05-06 07:52
W odpowiedzi na:
"Mój mąż też wszedł kiedyś mocno w analog i z prezentów najlepiej trafiły te, które faktycznie zużywał, czyli filmy, papier do odbitek i drobiazgi do wywoływania"