Menu

Jaki praktyczny prezent na otwarcie małej pracowni krawieckiej (JDG) w budżecie 150–250 zł?

E
Eliza
2026-02-21 17:15
Cześć, szukam pomysłu na praktyczny prezent dla koleżanki, która właśnie otwiera małą pracownię krawiecką z poprawkami i przeróbkami. Działa jako jednoosobowa działalność gospodarcza i dopiero startuje, więc większość budżetu poszła na maszynę, overlock i podstawowe wyposażenie. Lokal to niewielki punkt usługowy w pasażu, wszystko jest na początku organizowania i ma mało miejsca na rzeczy „na ozdobę”. Chciałabym się zmieścić w 150–250 zł i dać coś, co realnie jej ułatwi codzienną pracę albo ogarnianie zamówień. Zależy mi, żeby to nie był kolejny gadżet, który wyląduje w szufladzie, tylko coś faktycznie używanego. Nie znam się na krawiectwie na tyle, żeby nie trafić z czymś kompletnie nietrafionym. Co byście kupili w takiej sytuacji, żeby prezent był praktyczny i uniwersalny?
Odpowiedzi (19)
D
DomowyKlimat
2026-02-21 18:26
U mnie w pracowni najbardziej „ratował życie” porządny żelazny ciężarek do wykrojów i mata samogojąca z długą metalową linijką – mało miejsca to zajmuje, a używa się codziennie przy poprawkach. Druga rzecz, którą doceniłam bardziej niż gadżety, to dobra lampka robocza z mocnym światłem i regulacją, bo w małym punkcie oświetlenie potrafi zrobić całą różnicę. Jeśli chcesz coś bardziej „na start”, fajnie sprawdza się też zestaw porządnych igieł do różnych tkanin i zapas nici w podstawowych kolorach, bo schodzą szybciej niż się wydaje. A ona częściej robi poprawki odzieży codziennej czy też suknie/cięższe materiały?
P
Pomyslowa
2026-02-21 20:54
W odpowiedzi na:
"U mnie w pracowni najbardziej „ratował życie” porządny żelazny ciężarek do wykrojów i mata samogojąca z długą metalową linijką – mało miejsca to zajmuje, a używ"